Steun ons met een donatie

Help ons Deep Canvassing Nederland  groot te maken! 

Wij zijn Bruno, Eefje en Pippi, de initiatiefnemers van Deep Canvassing Nederland. Dit jaar zeiden wij alledrie onze baan op. Omdat we geloven dat we heel Nederland aan het deep canvassen moeten krijgen. Sinds deze zomer storten wij ons vol op dat doel. 

En niet alleen wijzelf bleken klaar voor deep canvassen - het loopt storm. Sinds eind augustus lanceerden we onze website, organiseerden we de eerste trainingen, gaven we lezingen en spraken we met wetenschappers. Maar het allerbelangrijkst: we belden aan bij al honderden deuren  met onze groeiende groep 'deep canvassers'. 

Deep canvassing is een gespreksmethode voor verandering. We trainen mensen om aan te bellen bij mensen die ze niet kennen en in gesprek aan te gaan over gepolariseerde politieke thema's. Door open vragen te stellen, echt te luisteren en persoonlijke verhalen te delen maken we verbinding met onze gesprekspartners. En bevragen we vaste overtuigingen. Zo kunnen we vooroordelen bespreekbaar maken en verzachten. Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 10% van de mensen in zo'n gesprek hun opvattingen over de samenleving, cultuur en politiek verandert. 

Dat leek ons de moeite waard. Want we doen al veel in Nederland. Van grote marsen voor beter woonbeleid, vrouwenrechten en het klimaat, tot demonstraties tegen zwarte piet. Van flyeren tot petities, van lobbyen tot lezingen organiseren en gesprekken voeren met mensen in je eigen 'bubbel'. Maar écht uit die bubbel breken? Het gesprek aanknopen met iemand die lijnrecht tegenover je lijkt te staan? Dat deden we nog niet op grote schaal. Maar nu dus wel. 

Alleen samen voeren we genoeg gesprekken voor echte verandering. Help ons Deep Canvassing Nederland groot te maken! 

Met je donatie help je ons onder andere: 

  • Trainingslocaties betalen 
  • Reis-en onkosten voor vrijwilligers vergoeden
  • Trainingen gratis aan te bieden 
  • Onze website draaiende te houden
  • Onze nieuwe app te ontwikkelen waarmee we makkelijker kunnen huis-aan-huizen
  • Communicatiemateriaal te maken
  • Héél veel gesprekken voor verandering te voeren